DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Grafik Tasarım Proje I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 201
Güz
2
4
4
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin, Adobe Photoshop ve Illustrator programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elamanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel iletişim öğe ve prensiplerinin tasarımdaki önemini kavrayabilecek
  • Görsel iletişim kavramları üzerine teorik ve pratik bilgi sahibi olabilecek
  • Görsel sembollerle kompozisyon oluşturabilecek
  • Bilgisayar programları aracılığı ile çeşitli alanlara yönelik görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilecek
  • Tasarım sürecinde brieften baskıya kadar tüm iş sürecini uygulayabilecek
  • Proje sunumu gerçekleştirebilecek
Ders Tanımı Bu ders, yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması Gerekmiyor
2 Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel öğelerin belirlenmesi ve dengeli kompozisyon oluşturma denemeleri Yaratıcı tasarımın temelleri, s.46-47; s.56-61; s.68-69
3 Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Hazırlanan görsel kompozisyona uygun etkinlik konseptinin belirlenerek, bilgi içerikleri eklenmiş halde, afiş tasarımlarının tamamlanması. Dijital Uygulama, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.93-95; s.100-109;
4 Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi
5 Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Proje briefinin verilişi, teorik anlatım, görsel araştırmalar, referans görsellerin ve yayınevi marka fikrinin tartışılması, ilk eskizlerin oluşturulması Yaratıcı tasarımın temelleri, s.114-115; 140-141
6 Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Belirlenen fikir eskizlerinin dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması Dijital Uygulama
7 Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Logo Tasarımlarının tamamlanması. Hedef kitle ve görsel temaya uygun sunum paftaları hazırlanması Yönlendirilen çevrimiçi kaynaklardan “Stylescape” yaklaşımının incelenmesi, tasarım pratiğinin analiz edilmesi, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.134-135
8 Proje 2’in Teslimi sunum, değerlendirme Workshop: “Kitap Kapağı Tasarımı” Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi
9 Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı “Marka Kimliği” ve “Hedef Kitle Stratejilerine” uygun özgün görsel dilin belirlenmesi, üç kitap için fikir eskizlerinin görüşülmesi Yönlendirilen çevrimiçi araçlardan kitap kapağı tasarım örneklerinin incelenmesi, referans toplama, analiz; Yaratıcı tasarımın temelleri, s.116-141
10 Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Eskizlenen kapak tasarımlarının dijital üretimi Dijital Uygulama
11 Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Kapak tasarımlarının tamamlanması Dijital Uygulama
12 Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi
13 Proje 4: Vaka Analizi Çalışması İnceleme
14 Proje 4: Vaka Analizi Çalışması Uygulama
15 Final
16 -
Ders Kitabı

Yaratıcı Tasarımın Temelleri
Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose
Çevirmen: Mehmet Emir Uslu
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406461

Grafik Tasarımın Temelleri
Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose
Çevirmen: Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406157

Tipografinin Temelleri
Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose
Çevirmen: Bengisu Bayrak
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406218

Grafik Tasarımda Tasarım Fikri
Yazar: Gavin Ambrose
Çevirmen: A. Gülder Taşçıoğlu, Melike Taşçıoğlu
Yayınevi : Literatür Yayıncılık
ISBN: 9789750406454

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
8
    Toplam
144

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest